Her kan du læse betingelserne for e-handel, privatkøb på www.sagatrim.dk

Kontaktinformation

Saga Trim ApS
Mileparken 30
DK-2730 Herlev

Tlf. 38 11 48 11

E-mail: [email protected]

Åbningstider: Mandag – fredag kl. 10.00-17.30, lørdag kl 10.00-14.00

CVR-nr. 89 61 38 17

Grundlagt i 1966

Bank
Nordea
Reg. nr. 2191, kontonr. 8125748423
Iban: DK7420008125748423

Priser 

Alle priser er i danske kroner (DKK) og inklusiv 25 % dansk moms, hvis andet ikke er oplyst.

Betaling

Det er muligt at betale på følgende måder:

  • Dankort/VISA-Dankort/eDankort
  • Mastercard/Eurocard
  • Maestro
  • VISA/VISA Electron
  • JCB

I henhold til gældende regler hæves beløbet ikke før det bestilte afsendes.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages ikke kortgebyr ved betaling på sagatrim.dk

Derudover er det også muligt at forudbetale med:

  • Bankoverførsel (Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet afindsigelsesordningen
  • Læs hvorfor)
  • Kontant i butik

Sikkerhed 
De data, der sendes ved betaling med kort på www.sagatrim.dk, er krypterede (SSL). Hverken Saga Trim eller andre har mulighed for at læse dem – kun Nets.

Børn og unge under 18 år:

Du skal være fyldt 18 år, for at handle på sagatrim.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Reservation 
Bestilte varer, der er bestilt til betaling i butik, reserveres i 3 dage fra bestilling.

Fortrolighed 
Modtagne oplysninger behandles fortroligt. Der videregives ikke oplysninger til tredjemand uden samtykke.

Modtagelse

Undersøg altid alle kolli for synlige transportskader inden der kvitteres for modtagelse. Eventuelle skader bør altid noteres på fragtbrevet. Har man valgt at varen f.eks. kan stilles i carport, er det modtagers eget ansvar hvis et kolli er beskadiget. Ved enhver skade bør der rettes omgående henvendelse til transportøren.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os, gældende fra den dag du:

A: Har modtaget din vare.

B: Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

C: Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale        om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret skal du inden 14 dage fra modtagelse, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb  ved at udfylde denne fortrydelsesformular, klik her .

Du kan ikke fortryde, ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give Saga Trim besked.

OBS! Fortrydelsesretten gælder ikke for erhvervsdrivende.

Returnering

Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes retur.

Vores returadresse, både til fragt forsendelser og ved personlig aflevering er:

Saga Trim ApS
Mileparken 30
2730  Herlev

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af fakturaen.

Du skal sende din ordre retur til os, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering er du ansvarlig for varen, at den er forsvarligt pakket ind. Du dækker selv omkostninger til returforsendelse. Dette gælder også ved nægtet modtagelse.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for bl.a. løbebånd. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 1.500

Har du sendt en vare retur pga. fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Varens stand ved returnering:

Du må afprøve den modtagne vare på samme måde som hvis du prøvede den i vores fysiske butik. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi såfremt du afprøver den mere end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet, kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Originalemballagen udgør i mange tilfælde en væsentlig del af varens værdi. Gem derfor emballagen indtil du er sikker på at du ikke vil returnere dit køb.

Ved tilbageførsel af betaling: 

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, returfragt, som du hæfter for, fratrækkes dette købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet.

Tilbagebetaling sker med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi udfører en tilbagebetaling, når vi har modtaget varen retur, medmindre vi har modtaget dokumentation for varen er afsendt retur.

Reklamationsret 

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse på varekøb.

Forbrugerkøb, til privat brug

Hvis andet ikke er oplyst, ydes 2 års reklamationsret på det købte i.h.t. gældende dansk købelov.

Ved konstatering af fejl og mangler, bedes du straks kontakte os for hjælp.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Ved konstatering af fejl og mangler, bedes du straks kontakte os for hjælp.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationsretten dækker produktionsfejl, men ikke normal slidtage, manglende efterspænding, forkert samling, skader opstået ved manglende vedligeholdelse, ekstrem belastning eller misbrug.

Vi har brug for følgende informationer, når du sender varen til os 

Inden henvendelse bedes du have købsdato, faktura- og stelnummer klar, samt nøjagtig beskrivelse af fejlen, som du bedes udfylde på vores serviceformular

Udstyret skal indleveres med alle tilhørende dele og i rengjort stand.

Transport til og fra reparation

Mindre udstyr skal indleveres/afhentes til/fra vores adresse, Mileparken 30, for din regning.

Ved større maskiner, kontakt Saga Trim, hvor vi aftaler fremsendelse af reservedele eller afhentning/reparation på din adresse.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger 

Er reklamationen i.h.t. købeloven berettiget, betaler Saga Trim for transporten.

Reparationer, der ikke er dækket af reklamationsretten, betaler køber selv for transport.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du kan læse mere om dine rettigheder på www.forbrug.dk

Reparation 

Ved aftale om reparationer, der ikke er dækket af reklamationsretten, betaler køber selv for reservedele og arbejdsløn samt eventuel transport..

Handelskøb:

Hvis ikke andet er oplyst, er der 1 års reklamationsret på det købte, der er designet til professionelt brug.

Fejl og mangler skal oplyses straks de konstateres.

Reklamationsretten dækker produktionsfejl, men ikke normal slidtage, manglende efterspænding, forkert samling, skader opstået ved manglende vedligeholdelse, ekstrem belastning eller misbrug.

Inden henvendelse bedes du have købsdato, faktura- og stelnummer klar samt, nøjagtig beskrivelse af fejlen, som du bedes udfylde på vores serviceformular.

Udstyret skal indleveres med alle dele og i rengjort stand.

Der er først indgået en bindende aftale, når køber har modtaget en endelig ordrebekræftelse. Vi er ikke forpligtet til at acceptere en ordre og forbeholder os retten til at afvise eller annullere en ordre.

Transport til og fra reparation:

Mindre udstyr skal indleveres/afhentes til/fra vores adresse, for din regning.

Ved større maskiner, kontakt Saga Trim, hvor vi aftaler fremsendelse af reservedele eller afhentning/reparation på din adresse.

Ved reparationer der ikke er dækket af reklamationsretten, betaler køber selv for reservedele, reparation og transport.

Udvidede materialegarantier

Nogle af vores produkter har udvidede materialegarantier, de dækker kun materialer.

Evt. arbejdsløn og fragtomkostninger betales af køber.

Ejendomsret

Sælger forbeholder sig ejendomsretten til det solgte, til hele købssummen er betalt.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på sagatrim.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres Saga Trim ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Personalet i  Saga Trim ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til sagatrim.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Personoplysningerne registreres hos Saga Trim ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på sagatrim.dk er Jesper Hansen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener,

at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 14.06.2022.