Viser alle 7 resultater

Multimaskiner

Træn alle de store muskelgrupper i en maskine! Med en fitness multimaskine får du et pladsbesparende træningsredskab, som gør det muligt at træne hele kroppens muskulatur korrekt og sikkert.

Tilbud
12.995 DKK
Tilbud
14.995 DKK
UDSOLGT!
Vis
Ikke på lager
UDSOLGT!
Vis
Ikke på lager

Godt at vide inden man køber en multimaskine

Hvis du overvejer at købe en multimaskine, så er det højst sandsynligt, at du har fået øjnene op for styrketræning og ønsker at avancere dette. Når man træner med vægt, så hjælper det naturligvis med at opbygge muskler, men det hjælper faktisk også på vægttab. Overvej og reflektér derfor gerne over dine egne behov, så du køber en maskine, der passer i prisklasse og funktioner.

Hvorfor vælge en multimaskine?

Med en multimaskine er det muligt at angribe flere forskellige muskelgrupper med et enkelt redskab. Det betyder, at hvis man leder efter noget godt og funktionelt multi fitness, så er denne type af træningsmaskine lige noget for dig.

Nogle er fordelene er blandt andet:

  • Pladsbesparende
  • Sikkert
  • Justerbare muligheder
  • Billigere i længden

Den er pladsbesparende, fordi man i stedet for at have en masse forskellige maskiner rundt omkring i sit hjemmetræningscenter, så har man en enkelt. Det sparer derfor pladsen, og man kan bruge den på andre former for træning i stedet.

Træningsmaskinerne er specielt designet til fitness, og sikkerheden er af denne grund også i top.

Træn alle muskelgrupper på en træningsmaskine

Maskinerne er beregnet til at kunne variere ens træningsform. Er der noget, som kroppen hurtigt vænner sig til, så er det rutiner. Hvis man gerne vil se nogle fremskridt i ens muskelgrupper, er det derfor vigtigt at være i stand til at træne dem alle sammen med varierede øvelser.

Nogle af de forskellige øvelser man kan lave på multimaskinerne, er blandt andet træk til bryst. Det er noget selv de mest trænede kan mærke dagen efter. Håndtagene kan i mange tilfælde justeres således, at man får nogle forskellige positioner. Det er specielt godt, hvis man gerne vil ramme nogle af de små muskelgrupper. Det gælder også for de reb, man bruger til sine øvelser.

Der vil dog altid komme foreslåede øvelser med til en maskine, så hvis man er helt nybegynder eller bare ikke har erfaring med en specifik maskine, så er der hjælp at hente.

Hvilken maskine bør man vælge?

Der er mange forskellige muligheder at vælge imellem alt efter ens fitness-niveau. Når man kommer op i de højere prisklasser, skal man også huske at tjekke, om det er, fordi der kan sidde flere mennesker rundt omkring maskinen. Det maksimale, der kan sidde omkring en maskine fra Sagatrim er fire personer. Det er ofte beregnet til folk, der har et hjemmefitness, hvor flere benytter sig af det. Her vil maskinen Impulse IT95 4-Stationers Multi Gym være sagen.

Er det multi fitness til en selv, man leder efter, så er der forskellige træningsmaskiner efter behov. Det er helt klart at anbefale, hvis man er nybegynder, at man starter ud med nogle af de mere simple maskiner.

Har man en smule kendskab til øvelserne og maskinen fra det regulære fitnesscenter kan man begynde med multimaskinemodellen Impulse IF MultiGym IF1860. Er man lidt mere velbevandret i multimaskinerne, så kan man også sagtens få dækket sine behov af denne model.

Modellen er enormt brugervenlig med tegninger af øvelser, som man kan udføre. Indstillingshåndtagene er gjort nemme at finde, da de har fået farven gul. Ønsker man at opgradere, er det også muligt med denne maskine. Man kan nemlig tilkøbe Impulse IF Leg Press, hvis man gerne vil have en multimaskine, der træner hele kroppen fra top til tå.

Går man virkelig all in med at få fitness-følelsen ind i hjemmetræningen, så vil det være oplagt at forkæle sig selv lidt ekstra med modellen Million Gym Complete. Som navnet hentyder, så når denne maskine næsten til fuldkommenhed. Med denne multimaskine er man både i stand til at lave mange forskellige løft såsom dødløft og bænkpres. I midten finder man en integreret træningsbænk, som kan justeres til mange forskellige formål. Derudover er sikkerheden fuldstændig i top, da man har valgt at lave alle de vægtbaserede øvelser nedefra og op, så man ikke risikerer at blive fanget i maskinen.

Husk at vedligeholde dine maskiner

Når man selv er ejer af en multimaskine, så er det vigtigt at vedligeholde den, så den dels ikke går i stykker eller sikkerheden forringes. Derfor er det godt at tjekke efter indimellem, om skruerne er strammet ordentligt. Man skal nemlig ofte selv samle sin multimaskine, når den bliver leveret.

Derudover så er det en god idé at tjekke alle svejsningerne, fordi det er ofte her der vil komme en brist først. Så når man tjekker, så ser man om de er uden revner eller andre former for skader.

Ved en træningsmaskine så vil der ofte være en form for mekanik, som skal vedligeholdes. Det er samme princip som cyklen – træningsmaskinen skal også smøres indimellem. Hvis der er noget, som giver en høj pivelyd eller anden form for hvine, så er det godt at smøre disse dele, da man ikke vil slide dem i stykker eller lade dem ruste.

Indimellem så skal kablerne også tjekkes igennem. Det er noget af det på maskinen, som oplever mest slid, så der skal sommetider efterspændes.

Fordele ved at få trænet regelmæssigt

Sundhedsstyrelsens anbefaling er, at man en halv time om dagen får rørt sig – helst med pulsen oppe. Styrketræning er ikke nødvendigvis noget, som man få pulsen op af, men det er godt, hvis man gerne vil opbygge en stærkere holdning i kroppen.

Overordnet set vil det være ideelt, hvis man kunne blande både cardio og styrketræning. På den måde vil man få en afbalanceret træning.

Nogle af fordelene ved at træne regelmæssigt er naturligvis et vægttab, et godt blodkredsløb og god kondition. Derudover så øger man også mængden af endorfiner i kroppen både under træningen og efter. De bliver generelt udløst, når man dyrker motion, og det er derfor, at det kan virke som om dagens humør kan vende på en tallerken efter at have været nede at træne.

Man får opbygget nogle større muskler, og ens fysik bliver bedre. Holder man den gode træningsstil, så vil man undgå at falde lige så meget sammen, når man bliver ældre på grund af god muskelopbygning.